مطلب وبلاگ

انتخاب غذای مناسب عروسی

مطالب آموزشی

یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش عروسی مربوط به پذیرایی از میهمانان می باشد. در پذیرایی عروسی نیز شام عروسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از نکات مهمی که باعث می شود بعد ها عروسی در ذهن میهمان ها مانده و از آن به خوبی یاد کنند یک شام عروسی خوشمزه و لذیذ است. در مراسم عروسی به دلیل اینکه از تمام سنین با تمام ذائقه ها میهمان دارید بنابراین باید منویی را انتخاب کنید که تقریبا با میل و ذائقه اکثریت میهمانان هماهنگی داشته باشد. از طرفی هزینه آن نیز برای عروس و داماد مقرون به صرفه باشد. در این مقاله با انواع سرو شام عروسی و غذاهای متعارف برای شام عروسی آشنا می شویم.

انواع سرو شام عروسی :

معمولا غذای عروسی را به دو صورت سرو می کنند. به صورت دیس پرس یا به صورت سلف سرویس.

سلف سرویس معمولا تنوع بیش تری در غذا، پیش غذا و دسر دارد و به همین دلیل نیز هزینه آن بیش تر است. اما در دیس پرس معمولا دو نوع غذا و یک نوع پیش غذا سرو می شود. انتخاب کدام نوع سرو بستگی به سلیقه و میزان بودجه شما دارد.

 

انتخاب بهترین شام عروسی با انواع سرو و هزینه مناسب

مزایا و معایب انواع سرو غذا :

  • سلف سرویس: در این نوع سرو طبعا تنوع غذایی، پیش غذا و دسر بیشتر است. میهمانان از این نوع سرو بیشتر استقبال می کنند ولی در سلف سرویس بخش زیادی از غذاها حیف و میل شده و اسراف زیادی دارد. از طرفی هزینه این سرو نیز بسیار بالاست.
  • دیس پرس : در این نوع سرو دیگر اسراف نداریم و هزینه آن نیز مقرون به صرفه تر می باشد. ولی تنوع غذایی در آن کم است چون تنها دو نوع غذا سرو می شود. پس باید غذاهایی را انتخاب کنیم که معمولا باب میل اکثریت می باشند.

غذای اصلی برای شام عروسی

منویی که تالار ها به شما ارائه می دهند معمولا یکسان هستند چون اکثریت آن ها نیز غذاهایی را برای منوی خود انتخاب می کنند که طرفداران بیشتری دارد؛ ولی باز هم بسته به سلیقه و بودجه شما می توانند منو را برای شما تغییر دهند.

  • انواع کباب ها: جوجه، کوبیده، برگ، بختیاری، ششلیک، سلطانی و …
  • انواع پلوها: زرشک پلو، باقالی پلو، آلبالو پلو، پلوی زعفرانی، پلوی مکزیکی، مرصع پلو و…
  • انواع خورشت ها: فسنجان، قیمه، قرمه سبزی، خورشت کاری، خورشت خلال و …
  • انواع خوراک ها: بیف استروگانف، چیکن استروگانوف، انواع استیک،شنیسل و…
  • غذاهای دریایی: انواع ماهی، میگو، سوشی و…
  • میز اردو: انواع کوکوها، دلمه، کشک بادمجان، میرزا قاسمی و …
  • انواع سالادها: سالاد فصل، الویه، سزار، کلم، سالاد ماکارونی، یونانی، سالاد قارچ و …
  • میان وعده ها: انواع ناگت، پاچینی، اسنک و…
  • انواع دسرها: انواع ژله، موس، کرم کارامل، کیک بستنی، چیز کیک و …
  • نوشیدنی ها: آب معدنی، انواع نوشابه، دلستر، دوغ، آب میوه و …

دیزاین سالن پذیرایی

دیزاین و چیدمان سالن عروسی از نکات مهمی است که در بدو ورود نیز توجه همه را به خود جلب می کند. صندلی های شیواری، رومیزی های آراسته و تمیز، گل آرایی روی میز میهمانان و جایگاه عروس و داماد، شمع آرایی، ظروف پذیرایی در طرح ها و رنگ های مختلف، نورپردازی خوب داخل سالن و محوطه و …

در اکثریت تالار ها و مراسم ها معمولا به ازای هر 15 نفر یک میهمان دار در سالن پذیرایی می کند. که ممکن است این عدد بسته به تعداد میهمانان، بزرگی یا کوچکی تالار و امکانات تالار تغییر کند.

هزینه شام عروسی

هزینه عروسی مبلغ مشخص و ثابتی ندارد زیرا عوامل زیادی در تعیین هزینه شام و خود عروسی تاثیرگذار هستند. این عوامل عبارتند از: در ابتدا و از همه مهم تر بودجه شما، نوع تالاری که انتخاب کرده اید، نوع سرو غذا، نوع و تعداد غذا، نوع پیش غذا و دسر، تعداد میهمانان و …

در کل می توان نتیجه گرفت که یک عروسی ساده و کم خرج با تعداد میهمانان کمتر با خرج معقول برای شروع زندگی یک زوج جوان به ویژه زوج هایی که درآمد بالایی ندارند بسیار مناسب تر خواهد بود.

قبل از هرگونه اقدامی برای برگزاری مراسم نامزدی، عروسی، تولد و یا همایش های اداری و رسمی حتما با مشاورین ما در مجموعه بین المللی روژین تماس بگیرید. خدمات مجالس و تشریفات روژین تمام امکانات مورد نیاز برای برگزاری مراسم شما را به صورت کاملا اختصاصی در یکی از بهترین باغ تالار های عروسی در تهران را ارائه می دهد.

همراه: 0912930157809121056703

 تلفن ثابت: 02122149626

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام دنبال کنید.

پاسخ دهید